U Jungovoj psihologiji, pod pojmom Senka se podrazumeva deo identiteta ličnosti, koji svesno „Ja“ ne prihvata i kojeg se stidi…

“Obično se figure Senke prvi put pojavljuju ne u ljudskom obliku, već u obliku svemirskih vanzemaljaca, vampira, zombija, polu-životinja/poluljudi (čudovišta) itd. Oni nas izazivaju svojim nepoželjnim, ali neizbežnim prisustvom. .

Vremenom se figure iz snova razvijaju i poprimaju potpuno ljudske oblike – to su ljudi istog pola kao i mi, ali odvratni, zli, izazivaju prezir. (Pa, naravno, oni uopšte nisu kao mi, jer smo sami savršenstvo!)

Posle nekog vremena, figure se dalje razvijaju i poprimaju izgled ljudi koji izazivaju sažaljenje, koje tolerišemo, ali ih istovremeno gledamo sa visine.

Tada Senka poprima izgled naših poznanika ~ ljudi koje ne smatramo posebno značajnim u svom životu, ali prihvatamo kao deo toga.

I kasnije se „figure iz Senke“ pretvaraju u naše prijatelje, rođake, ljubavnike.

I konačno, ako smo naučili da integrišemo nezatražene karakteristike Senke u sopstvenu ličnost, Senka više neće biti personifikovana u nesvesnom. To znači da smo se promenili i da je Senka postala deo nas.”
👇
Robin Robertson, klinički psiholog i pisac koji je objavio sedamnaest knjiga i više od dve stotine članaka iz psihologije



Ostavite komentar

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s