Zašto modeli liderstva iz 20. veka ne funkcionišu u 21. veku?

Svako od nas u sebi ima potencijal da vodi druge ljude – da bude vođa – to znači biti u stanju da utiče na grupu ljudi da krene ka budućem stanju koje se razlikuje od sadašnjeg.
Ono što je važno kao prvi korak je samospoznaja i samokontrola, a to su prve dve karakteristike emocionalne inteligencije prema Danielu Golemanu. Ako ne poznajemo sebe, onda ne znamo šta su naše prednosti i mane, i ne možemo da radimo da bismo bili bolji. Ako ne znamo kako da upravljamo svojim emocijama, ne možemo voditi druge ljude. Nakon toga, važno je imati jasan cilj i svrhu i znati kako ih jasno saopštiti. Mnogo nesporazuma, nepotrebnih sukoba i izgubljenog vremena nastaje upravo zbog loše komunikacije. Zbog brojnih komunikacionih kanala, digitalno doba je s jedne strane olakšalo komunikaciju, as druge je povećalo složenost komunikacije. Imamo mogućnost sastanka uživo ili onlajn, e-pošte, trenutnih poruka kao što su Slack, Vhatsup, Skipe i slično, ili telefonski poziv.
Emocionalno inteligentan lider zna kako da izabere koji je kanal najefikasniji. U Apsolonu veliku pažnju posvećujemo konstruktivnoj komunikaciji – u meri u kojoj su naši zaposleni izdvojili konstruktivnost kao jednu od naših šest vrednosti i da imamo interne smernice o tome koji kanal komunikacije koristiti za koju vrstu komunikacije. Današnje doba, u kome smo suočeni sa izazovom i šansom koju pruža zelena tranzicija, u kojoj se ponovo pominju pretnje nuklearnim ratom, u kome raste nejednakost u raspodeli bogatstva i u kome idemo iz jednog šoka u drugi, zahteva više lidera koji služe, odnosno imaju razvijene karakteristike koje je Grinlif istakao u svom eseju. Oni holistički vide situaciju i nose dvogled i jasno saopštavaju cilj i svrhu. Spremni su da žrtvuju kratkoročne koristi za dugoročne ciljeve, preduzimaju nepopularne mere, svoje ciljeve podređuju ciljevima organizacije koju vode, a umetnici su u balansiranju interesa različitih zainteresovanih strana – akcionara, zaposlenih, klijenata, stanje. Važno je naglasiti da vođa koji služi ne znači nekoga ko se povinuje narodu, ko je servilan (iako je koren reči isti) i ko izbegava nepopularne mere. Upravo suprotno – često ono što žrtvuje u kratkom roku biće njegova sopstvena popularnost.

Ostavite komentar

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s