Dnevne arhive: 18/07/2022

Psiholog tvrdi da nisu svi tračevi dobri, ali oni nam pomažu u poslu i društvenom životu…

Ova vrsta razgovora pospešuje društvenu koheziju i ublažavaa sukobe. Tokom srednjeg veka, reč trač (u engleskom jeziku gossip) korišćena je za žene koje su pomagale tokom porođaja. Potom je vremenom označavala dobrog poznanika, prijatelja, a kasnije i „svakoga ko se bavi poznatim ili praznim pričama“. Danas se termin koristi i tumači na više načina, kao glagol tračariti/ogovarati, imenica tračarenje/ogovaranje ili čak da označi konkretnu osobu koja
— Read on www.rts.rs/page/magazine/sr/story/3407/zivot/4889078/tracarenje-ogovaranje-prednosti-.html

Maskirana depresija

Pod maskiranom depresijom se, dakle, podrazumeva stanje u kome osoba ima različite somatske (telesne) tegobe, a pritom negirajući pad raspoloženja kao pravi uzrok.
— Read on kodren.com/zdravlje/psihologija/862-maskirana-depresija.html

Neki životni postulati…


  1. Najvažnija stvar u vašem životu su bliski ljudi. Uvek ih stavljajte na prvo mesto. Oni su važniji od vašeg posla, hobija, računara. Cenite ih kao da su ceo vaš život. Jer to je tako.
  2. Stvari skupljaju prašinu. Vreme i novac koje trošite na stvari jednog dana će vas uništiti. Što manje stvari imate, to ste slobodniji. Kupujte pametno.
  3. Životno iskustvo je jedna od najvažnijih stvari u životu. Svi se trudimo da budemo nezavisni, mudri, samouvereni pojedinci. Međutim, ponekad zaboravljamo da je naša mudrost iskustvo stečeno godinama. Zarad takvog iskustva mnogi ljudi prolaze kroz mnoge prepreke i teškoće u životu. Iz tog razloga, iskustvo starije generacije je za nas veoma važno, jer nosi životne lekcije – najvrednije znanje.
  4. Život je ono što je sada. Uvek se radujemo neverovatnim stvarima koje će se dogoditi u budućnosti, ali zaboravljamo da se život dešava upravo sada. Naučite da živite u trenutku i prestanite da se oslanjate na iluzije u budućnosti.
  5. Strah je iluzija. Većina stvari kojih se plašimo nikada se neće dogoditi. Ali čak i ako se dogode, često se ispostavi da nisu tako loši kao što smo mislili. Za mnoge od nas strah je najgora stvar koja se može dogoditi. Realnost nije tako strašna.
  6. Dug je nepotreban. Trošite novac u skladu sa svojim mogućnostima. Živite slobodno. Dugovi vam to ne dozvoljavaju.
  7. Vaša deca nisu vi. Dovodite decu na ovaj svet i brinete o njima dok oni sami to ne mogu. Obučite ih, volite ih, podržavajte ih, ali ih nemojte menjati. Svako dete je jedinstveno i mora da živi svoj život.
  8. Prijateljstvo zahteva pažnju. Negujte prijateljstvo kao ukrasnu biljku.
  9. Starost je broj. Kada imate 20 godina, mislite da je 50 noćna mora. Ali kada imate 50 godina, osećate se kao da imate 30. Naše godine ne bi trebalo da određuju naš stav prema životu. Ne dozvolite da brojevi promene pravog vas.
  10. Oponašanje i “kopiranje” gradi zidove. Stvaranje imidža druge osobe kako biste nekoga impresionirali će se okrutno poigrati sa vama. Vrlo često ljudi vide pravog vas kroz tu sliku i to ih odbija.
  11. Vežbom do snage. Redovno vežbanje treba da bude deo vašeg životnog stila. To vas čini jačim fizički, mentalno i emocionalno. Takođe poboljšava zdravlje i izgled. Fizičko vaspitanje je lek za sve bolesti.
  12. Ogorčenost boli. Pusti je. Jednostavno ne postoji drugi pravi način.
  13. Strast poboljšava život. Kada pronađete bilo koju aktivnost za kojom ste ludi, svaki dan postaje poklon. Ako još uvek niste pronašli svoju omiljenu aktivnost, postavite cilj da to uradite.
  14. Putovanja daju iskustvo i proširuju svest. Putovanje vas čini zanimljivijim, mudrijim i boljim. Oni vas uče kako da komunicirate sa ljudima, njihovim navikama i kulturama.
  15. Niste uvek u pravu. Mislimo da znamo odgovor na svako pitanje, ali ne znamo. Uvek postoji neko pametniji od vas, a vaši odgovori nisu uvek tačni. Zapamtite ovo.
  16. Proći će. Šta god da se desi u životu, proći će. Vreme leči, ali stvari se menjaju.
  17. Vi definišete svoju svrhu. Život je dosadan bez svrhe. Odlučite šta vam je važno i izgradite svoj život oko toga.
  18. Rizik je često dobra stvar. Da biste promenili svoj život, morate da rizikujete. Donošenje pametnih i rizičnih odluka pomaže vam da rastete.
  19. Promena je uvek na bolje. Život se menja i ne opirite se tome. Ne plašite se promena, idite uz tok i shvatite život kao avanturu.
  20. Misli su nestvarne. Hiljade misli mi prolaze kroz glavu svakog dana. Mnogi od njih su negativni i zastrašujući. Ne veruj im. To su samo misli i one neće postati stvarnost ako im ne pomognete.
  21. Ne možete kontrolisati druge. Želimo da se ljudi oko nas ponašaju onako kako mi želimo. Ali realnost je da ne možemo promeniti druge ljude. Poštujte jedinstvenost i nezavisnost svakog pojedinca.
  22. Tvoje telo je hram. Svako od nas ima nešto što mrzi u svom telu. Ali naše telo je jedina stvar koja pripada samo nama. Tretirajte ga s poštovanjem i vodite računa o njemu: ne pijte, ne pušite, jedite ispravno i ostanite aktivni.
  23. Ti to možeš. Nije bitno kakva je situacija u tvojoj glavi. Realnost je da možete da se nosite sa tim. Mnogo ste jači i mudriji nego što mislite. Proći ćete kroz to i preživeti.
  24. Zahvalnost čini čoveka srećnijim. I ne samo onaj kome je zahvalnost upućena, već i onaj ko je kaže. Ne zaboravite da se zahvalite ljudima za sve što rade za vas.
  25. Slušajte svoju intuiciju. Vaše razmišljanje je veoma važno, ali intuicija je vaša supermoć. Ona koristi vaše iskustvo i životni model da pronađe odgovor na bilo koje pitanje. Ponekad nastane spontano i važno je slušati.
  26. Iskrenost prema sebi je sloboda. Biti iskren prema sebi. Samoobmana je zaslepljivanje samog sebe.
  27. Ideali su dosadni. Do perfekcije.

Anksiozna ponašanja kao reakcije na traume iz detinjstva

Anksiozna ponašanja ne moraju da budu posledica neke životne situacije, već mogu da se odnose i na neke traume koje smo imali u detinjstvu.

Kada je nervni sistem stalno napet, uobičajeno je da imate pojačan odgovor na zvukove ili stimuluse koje drugi možda ne primećuju ili im ne smetaju. Pojačani odgovor na iznenadne nadražaje je u korelaciji sa traumom i zlostavljanjem iz detinjstva.

— Read on eklinika.telegraf.rs/psihologija/67885-anksiozna-ponasanja-kao-reakcije-na-traume-iz-detinjstva